Jon Magnusson - Sagan om den fattiga pojken (och den rika flickan)

in #dsound6 years ago


My first ever song that I wrote and recorded in high school when I was 17 years old (that's 2004). The title translates to The tale of the poor boy (and the rich girl). Lyrics & Chords Intro och Vers: C G Am Em F C G C

Nu vill jag er behaga, med en kort men vacker saga
Om ett lyckligt nyförälskat par, i sina unga dar

Pojkens far var arbetslös, och flickans han var direktör
Pojken hinka billig öl och flickan drack likör

Refräng: F G C C x4 D7 D7 G G

Flickan ville inte leva, ett liv i sus och dus
Hon ville dela alla stunder, men nån som vet hur man har kul

Vers:

Pappan han blev inte glad, över sin dotters val
Men deras kärlek var för stark, starkare än hans

Tillslut så fick flickan nog, hon tog sina saker och drog
Hon sa till sin far, du jag vill inte vara kvar

Jag är så jävla trött på dina överklassfasoner
Gå du och vältra dig i dina miljoner

Inget vill jag ha av dig, du är bara skabb
Mina dagar vill jag leva med en arbetargrabb

Refräng:

För hon ville inte leva, ett bortkastat liv
Hon ville inte slösa sina dagar, ingenting att göra än å va rik

Vers:

Så kom det sig att dom flytta till ett eget hem
Och vad som kommer senare, kan jag berätta sen

Outro


► Listen on DSound
► Listen from source (IPFS)
Sort:  

Dear Artzonian, thanks for using the #ArtzOne hashtag. Your work is valuable to the @ArtzOne community. Quote of the week: Art, freedom and creativity will change society faster than politics. -Victor Pinchuk

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64498.18
ETH 3079.08
USDT 1.00
SBD 3.86