Dönemsel Stres - [Cointurk 19. Projesi] [cashthekush#5528] [busy]

in #cointurk6 years ago

Kalıcı bir olgu olmayan stres aynı zamanda dönemseldir.

Çocukken oyunlarda kaybetme stresi, eve geç kalma stresi,
Öğrenciyken dersler, sınavlar, sözlü stresi,
Ergenlikte kız arkadaş stresi,
Üniversitede sorumluluk stresi,
Askerde yaşama stresi,
İş bulma stresi,
İş hayatında para kazanma stresi,
Evlilik stresi,
Çoluk çocuk stresi,
Torun stresi,
Ölüme bir adım kaldı stresi.


Görüldüğü üzere dönemsel bir olgudur. Stresin amacı vücudu savaşa hazırlamaktır. Eğer çok stres yüklenirseniz savaşta kaybetme olasılığınız da vardır. Az stres yüklenirseniz kaybetme olasılığınız da vardır. Depremler stres ile başlar. Çok büyükse yıkar geçer, çok küçükse hissetmezsiniz. Ama orta karar bir deprem aklınızı başınıza almaya yeter.

Gün içinde farkında olmadan yaşadığımız stresler de vardır. Vücudumuz bunları otomatik kontrol ederken, hazırlıklı olmadığımız stresler karşısında ani tepkiler vermektedir. Yüzün kızarması, aşırı terleme, ağızda kuruma vb. tepkilerle baş başa kalırız. Bu konuda eğitim aldıysak nasıl başa çıkacağımızı biliriz ama eğitim almadıysak vücudumuz bizi ele geçirir. Toplum önünde konuşmaya yapmaya çıktığınızı düşünün, eğer konuşmanız hakkında bilgi sahibi değilseniz, sorulacak sorulara cevap verme yetisine sahip değilseniz, kendi sesinizi duyduğunuzda kalp atışlarınız hızlanmaya başlıyorsa stres sizi çok kolay ele geçirecektir.

Stresle nasıl başa çıkılır?

Konunun uzmanı değilim ama edindiğim tecrübeleri paylaşmak isterim. İlk olarak topluluk önünde konuşma için örnek vermek isterim.
Kaynak

Katıldığım bir sempozyumda, mesleğimle alakalı hazırladığım tüm konulara hakimdim. Konukların çoğu meslektaşımdı ve tanıyordum. Sıra bana geldiğinde, kürsüye yürüdüm, sunumumu açtım, ancak nasıl başlayacağımı bilmiyordum, kalbim deli gibi atmaya başladı ve çok hızlı nefes alıp vermeye başladım. Bir iki kelime etmeye çalıştım;

-"Ho-ho-hoş gel-di-niz"


ve sesim tamamen gitti. Konuşamayacağıma karar verdim, herkesten özür dileyip gideyim dedim ama sonra bir an biriyle göz göze geldim, benim için değerli biri. Yüzünde "hadi hadi yapabilirsin" ifadesi vardı. Derin bir nefes aldım ve sunuma başladım. Hatalarım olmadı mı oldu. Dilim sürçtü, en çok kullandığım kısaltmaları söyleyemez oldum (hatırlamadım). Sunumu bitirdim. Büyüğünden küçüğüne herkes medeni cesaretimden dolayı kutladı. Çok gurur verici bir andı. Çözümü başka birinden destek alarak bulmuştum.


İkinci olarak, çalıştığım ortamda her gün toplantı yapılıyordu ve yine aynı heyecanı, hızlı kalp atışlarını hissediyordum. Sıra bana gelmeden, bir kaç düzenli nefes alıp, heyecanla konuya girip anlatıyordum, zaten bir iki dakika içinde ne heyecan kalıyor ne hızlı kalp atışları.


Stres başladığı anda, bunun geçici olduğunu birazdan biteceğini ve sonunda kazananın siz olacağını düşünmenizi öneririm. Bir mülakat veya konuşmaya gidiyorsanız, gidene kadar aklınızdan saçma sapan şeyler geçirmenizi öneririm, sakın konuşma anını düşünmeyin, kendinizi buna zorlayın, o an karar verin ne konuşacağınıza.


Proje konusu önerim:

Bir Whale (balina) olsaydınız ne tür gönderileri oylardınız?

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64275.05
ETH 3147.49
USDT 1.00
SBD 4.29