Proč je zde pořád málo (i aktivních) Čechů - úvaha?

in #cesky7 years ago

Na úvod začnu předmluvou. Proč? Přibližně před sedmi lety jsem naprosto nelogicky hospodařil s penězi. Vždycky přibližně týden před výplatou jsem byl naprosto švorc. Tehdy jsem si začal vést domácí účetnictví. Ačkoliv se mi moji známý smáli, proč si každou svačinu zapisuji. Nyní se směji já, protože od té doby se mi nestalo, abych byl švorc několik dní před výplatou.
Nyní k jádru pudla. Poslední dobou neustále řeším nedostatek času na moje vlastní aktivity. Prozatím jsem učinil pro mne dvě zásadní rozhodnutí. V prvé řadě jsem přestal používat Facebook. Dokázal jsem čučet do těchto stránek i 3 hodiny denně a to naprosto bez výrazného užitku. Druhá je ta, že jsem začal si brát na sobotní šichty notebook, abych využil jediné souvislé přestávky, kterou přes celý týden mám. To mi přineslo cca 6 hodin, které jsem dnes tímto investoval sem, do Steemitu.

Tedy k samotné úvaze proč se to „hemží“ českými texty

PROČ BYCH CHODIL NĚKAM JINAM, KDYŽ MÁM FACEBOOK

Ano toto je základní otázka, kterou si každý uživatel položí, či položil, když dostal nabídku, aby se na Steemit registroval. Vždyť na Facebooku je přece fajn, jsou tam všichni. Vykašli se na nějakej Steem a vrať se na fejs. Takovou jsem většinou dostal odpověď. Facebook se bohužel stal ikonou a má uživatele k sobě připoutané neviditelnými okovy a málokdo se chce, nebo je ochoten se učit něco jiného. Podobné přirovnání by možná šlo použít na použití Windows vs. Linux.

ŠÍLENÁ REGISTRACE – vlastní zkušenost

BFU (běžný facebookový úživatel) je zvyklí se přihlašovat kliknutím na jedno tlačítko, ev. Když si prohlížeč sám automaticky přihlásí. Něco jak bezpečnost osobních dat, sdílení apod. BFU neřeší. První problém nastává v zadání telefonního čísla pro zaslání verifikačního kódu. Musel jsem laborovat s předčíslím a pomlčkami. BFU napíše jednou, maximálně dvakrát a pokud se nezdaří jde od toho. Např. drahá polovička se do dneška nedokázala registrovat. SMS potvrzena, ale email s potvrzením nikde.

NELOGICKÉ USPOŘÁDÁNÍ PRVKŮ

BFU je zvyklí na tlačítko „like“ a sdílet. Při vkládání postů kliknout na jedno tlačítko a hned přidat obrázek, či video. Na Steemu je všechno jinak, proč? Běžná otázka BFU.

Další je spíše mým vlastním postřehem, není vyloučena chyba na mém přístroji. Někdy se mi stává, že se stránka nenačte celá, někdy úplně chybí obrázky, někdy se stránka tváří, že jsem odhlášen. A v neposlední řadě vysoká spotřeba mobilních dat. Typický BFU toto řešit nechce, či neumí a proto je stále jen BFU.

Sort:  

je to tady trochu "piplačka", ale pro nás (některé jedince)je to nové, tak se učíme. ze známých se mi taky ještě nepodařilo sem někoho přitáhnout.na FB si může člověk dovolit "nepřemýšlet" a o to to má "lehčí". tady je trochu práce a trochu potřeba namáhat hlavu a to se dneska moc nenosí

No já FB používám.. Dokonce založena skupina "My jsme Arbolet..!!" a je to právě z tohoto důvodu.. Většina uživatelů má svůj FB profil a hlavně tak často komunikují celé rodiny. Za další, dobře se tam šíří reklama. jako reklamní médium je FB k nezaplacení. Pokud postnete něco, co má hlavu a patu, šíří se to sítí jako vir.. Je to user friendly pro lidi, které chceme Arboletem a Krizi15 oslovit - tedy běžné obyvatelstvo, pro osvětu a šíření povědomí o kryptoměnách..

Ano, zde mohu postovat své příspěvky a získávat nějaké peníze, ale pro účel, který sleduji (popsáno výše) je to dost neefektivní.. Samozřejmě, rád budu své analýzy zveřejňovat i zde.. I další důležité články..

IXOYE..

Facebook je jiná forma sociální sítě než Steemit. Je primárně o komunikaci, ne o tvorbu obsahu. Tomuhle účelu slouží skvěle, ač můžeme mít jisté připomínky k ochraně osobních údajů a soukromí obecně. Krom toho je Facebook nástroj a záleží na konkrétním uživateli, jak s tím nástrojem zachází.

Steemit je tvůrčí platforma. Je založená jen na obsahu. Proto ani nemá žádnou formu soukromých zpráv. (Druhá věc je, že do blockchainu by se soukromé zprávy implementovaly velmi, velmi obtížně.) Ale jako informační kanál může být Steemit k nezaplacení. Záleží ovšem na tom, kdo bude obsah tvořit. V angličtině je skvělý už teď, v češtině je to tak půl na půl. Polovina textů je odněkud zkopírovaná, polovina vzniká pro Steemit. Kvalita jde samozřejmě nahoru.

Nicméně pokud jde o mobilní data, Facebook nepoužívám, ale myslím, že Steemit ho v tomhle ohledu válcuje. Je velmi jednoduchý a rychlý, nemá nic zbytečného navíc. Že by se mi stránka nenačetla celá nebo zasekla se mi ještě nestalo. Tím ovšem netvrdím, že se to stávat nemůže :)

ja FB pouzivam k jedinemu ucelu: Sledovani ruznych kryptomenovych skupin. Do te doby jsem na Facebooku nijak neprispival. Treba ceska kryptomenova komunita na zminiky o Steemit reaguje podrazdene (ja ty zminky nedelam, ale videl jsem jine uzivatele)

Takže mile rád zareaguji na tvůj post.

Máš pravdu. Na steem nikdo nejde, protože vlastně ani neví nebo nevěří že je něco takového možné. Další věc je právě to , že zde na steemu je velmi malá populace čekých lidí a málo kdo z mých známých umí anglicky na takové úrovni aby se zde rorozuměl.

Ohledně té registrace... Ano je to vážně "hardcore" Sám jsem s tím nějaké extra problémy neměl, ale přítelkyně s tím problémy měla. Nejdřív když zadávala svoje telefoní číslo pro autentikaci, jí to psali, že už ho někdo používá (přitom to bylo naprosto nemožné - registrovala se poprvé). Další věc když už jsme vyřešili číslo byl právě ten email. TObě bych doporučil podívat se do složky se spamem v emailu. ;) přítelkyně ho tam měla týden než se tam podívala (A to jsem jí řekl 4x během té doby aby se tam podívala - bohužel je to žena).

A nelogické uspořádání prvku to je také jasné. Celá tato stránka je ve fázi "bety" takže na všem se stále ještě pracuje a dodělává se. Kdy to bude doděláno bohužel není jasné stejně jako když bych se zeptal kdy bude normální vláda v naší zemi.

Congratulations @xlisto! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 65364.69
ETH 2650.49
USDT 1.00
SBD 2.86