Štěstí

in #cesky6 years ago

Jako obvykle se mi nějak vše prolíná do sebe. :)

Takže tenhle článek o štěstí bude možná i o spoustě jiných věcech.

Začalo jaro a tak štěstí skrze pyl na nás pokukuje všude možně. Neustálá pozorovaná změna nastala tentokráte zase dokola skokově. A málosvětlá zima se rozloučila pořádnými mrazy a šup už na nás valí bulvy skoroléto. Stromy se rychle oblékají do hábitu a mi chytáme první bronz. Dny jsou zase o dost delší. Podivná to parabola naší oběžné dráhy.

Včera jsem byl rozčílen z toho že moje ekonomické uvažování je chápáno jako sobectví. Obhajovat se tady nebudu. Ale jak mě upozornil @khjk tohle téma se řeší hodně i u velryb. A jak je z odkazovaného článku vidět i oni podlehnou. Economy is a bitch!
Ale co potom pro nás existence Steemitu je? Píšeme sem články. Přemýšlíme. Tvoříme. A vyděláváme peníze.

Pravě jsem poněkolikáté smazal větu, protože vlastně nevím co to to štěstí je. To co tady právě tvořím mi dozajista dělá radost, ale je to to pravé štěstí? Možná to mám osobně tak trochu jako Sokrates pro něhož štěstí je blahobyt a nezkrocená svoboda. Ale to jsou dvě úplně jiné věci. Blahobyt a svoboda teda k tomu štěstí přispívají. Ale co ještě? Je to radost. A těch umím vnímat taky dost. Stačí se kouknout na květ a poslouchat ptáčky, nebo nějaké nové slovo co dítě zrovna vypustilo ze svých úst.

...

Tak nějak od základu.

Magnetická rezonance ukazuje na souvislost pocitu štěstí s oblastí mozku zvané precuneus (v temenním laloku)
http://medicalxpress.com/news/2015-11-happiness-mri.html

Pak tu taky máme třeba 75 let trvající výzkum na Harvardu. A z něho jednoznačně vyplývá že kvalitní mezilidské a rodinné vztahy jsou největším přispěvatelem k pocitu štěstí.

Wikipedie pak dále tvrdí že 50% je dáno geneticky, 15% jsou vnější okolnosti a zbytek je individuální. a když tak na tím uvažuji tak 35% si tak můžeme naší vlastní pílí myšlenek vytvořit sami. To je fajn vědět že třetinu svého štěstí mám pod kontrolou, nemyslíte. :) A jen 15% jsou náhodné okolnosti. Pak je tu ovšem totální převaha našich genů, a s tím se horko těžko dá něco dělat.

Když se tedy vrátím na začátek tak tady v českém rybníčku máme super komunitu a z toho mám radost. Tvořím tu a sdílím svoje myšlenky, fotky, poznatky a vědomosti a z toho mám taky radost. Na devadesát devět procent reakcí se nedá reagovat jinak než radostí. A když už jsem se naučil nedělat si hlavu z mými nedostatky, jako je třeba propadená gramatika mého rodného jazyka, tak tu není ani moc čím by mě moje steemití existence trápila. A protože mě baví přemýšlet tak číst příspěvky a názory a potom o nich diskutovat mi také přináší radost.

Když tedy tak trochu upgradujeme Sokrata Aristotelem (wikipedie) tak je jasné (z mého pohledu) že Steemit je zkrátka nositelem štěstí a blahobyt a svoboda jedince-komunity tu jdou ruku v ruce.

Už tedy stačí jen zvolat "Ať žije Steemit!" a na chvíli odložit virtuální radosti a jít se projít ven a dát si v tom dnešním letní dni první letošní točenou zmrzlinu. ;)

Sort:  

Tak tak, a proto jsem se málem rozbrečel, když jsem zjistil, že mi dnes zkolaboval účet! Však my si to tu uděláme hezké (-: a já jsem strašně rád – a nikdy nepřestanu být – za @kaczik(ovo) doporučení!

This post has received a 0.06 % upvote from @drotto thanks to: @petrvl.

Kdybys tohle přeložil do angličtiny a trochu to postrčil roboty, tak by ses (možná) dočkal blahobytu.
Ale já sám to tak nedělám. A užívám si tu svobodnou možnost se vykecat ve své mateřštině.

dík,
do angličtiny to se mi nějak se nechce.... :)

V podstatě "jedeme" všichni na stejné vlně, akorát to každý napíšeme jinak ;-)

Pěkný článek...

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64418.55
ETH 3157.64
USDT 1.00
SBD 4.06