Pozor na zneužívání radosti!

in #cesky6 years ago (edited)

Přátelé, víte co?

Zrovna teď bych měl obrovskou radost, kdyby zítra byla sobota. A Vy taky, vím to! Týden mě přejel jak parní válec, zítra to vezme z druhé strany a k tomu všemu máme teprve středu. Vzpomínáte na můj třetí příspěvek a drzý návrh čtyřdenního pracovního týdne? Kdyby prošel a já teď chytře počkal nějakou tu hodinku na půlnoc, měl bych se moc dobře. Nebo kdybych vyhrál ten páteční Jackpot, to by mohla být i neděle. A klidně bych ji trpěl i vícekrát za sebou!

Na radosti – alespoň jak to vnímám já – je několik skvělých vlastností, kterých lze perfektně zneužít. Mnozí z Vás jste o nich psali a všiml jsem si, že jich dokonce i úspěšně využíváte. Hanba Vám!

Třeba takové vykouzlení radosti z ničeho. To znám moc dobře. Si tak sedím v kanceláři, kde od rána čtu zprávy; řeším, jak utéct z šachu; koušu si nehty; točím se na židli a v mém harmonogramu není ani jeden z deseti bodů přeškrtnutý. No co, tak si jeden přidám a kromě radosti budu mít i čistý kávovar. Lehký jako facka:

11. Vyčistit kávovar.
12. Udělat kávu.
13. Vyčistit kávovar.

Pokud preferujete Arabiku před Robustou, můžete si dělat radost opakovaně po docela dlouhou dobu. Pokud ne, my profíci doporučujeme namísto šálku zařadit sušenku.

Jelikož ale vše, co se kolem nás točí a děje, musí být v rovnováze, stejně tak, jako můžeme radost z ničeho nic získat, můžeme ji i nečekaně ztratit (zákazník čekající na bod č. 10 by o tom mohl vyprávět). Je to taková svině kluzká, ale nebojte, ona nezmizí. Vzpomeňte na hodiny fyziky a zákony "zachování". Zákon zachování energie a… ? Někdy bych spíše řekl, že nasranosti, ale samozřejmě mám na mysli hmotnosti. Jedničkáři tuší, že s tím "získáváním z ničeho" to bude krapet složitější, protože Perpetuum Mobile.

I když je definice radosti vázána na pozitivní vnímání určité události, nutně to neznamená, že to v danou chvíli vidí všichni úplně stejně.

Kupříkladu já to viděl úplně jinak – v ten den, co jsem se vracel z Mostu do Prahy. Na téhle silnici člověk moc radosti neposbírá, ani když se nic neděje, každopádně když jsem tímto úsekem projížděl, bylo na něm navíc ještě omezení. Dost dlouhá kolona na to, abyste svoje poslední kapky radosti přenášeli na řidiče v opačném směru, a na jejím konci красный (krásný červený) semafor. Nadávám si : "Nes*r ma fóre!", pomalu se k němu blížím, s rukou v otevřeném okýnku zastavuji, odpočítávám vteřiny a… Můj motor plný radosti bouchá jako šampus, asi z netrpělivosti. Pohoda. Žádný stres. Nic na co by mě ve škole nepřipravovali.

Už vám někdy bouchla nádržka s chladící kapalinou? Jinak, už vám někdy bouchla nádržka s chladící kapalinou, když jste stáli v čele kolony, kde zrovna naskočila zelená?

Nejspíše ne, ale cítím, že se usmíváte a vůbec Vám to nezazlívám. Smíchy bych se poprskal více jak ten motor. Přetvořit cizí neštěstí na svoji radost, ruku na srdce, kdo to nezažil? Jak moc bych si přál být v protisměru, radovat se, že jedu bez přerušení a vidět sebe sama trpícího nad děravým motorem.

Protijedoucím se radost kupila, což je docela rizikový jev, kterého není radno zneužívat. Zkušenější ví, že po něm nemůže následovat nic jiného než absolutní katastrofa, a proto by druhou stranu pro jistotu spíše litovali. Karma totiž dožene každého… A i když jsme měli volný průjezd až k našemu domu, na WC seděla tchyně a my si nadělali do kalhot.

Třeba ale takové malé štěňátko je v tom nevinně, z cizího neštěstí si radost nedělá. To má tak velikou radost z toho, že Vás vidí, až se nakonec počůrá. Celý příspěvek je vlastně o tom. O štěňátku, které nám doma už skoro týden dělá velikou radost. To jsem Vás napínal, co?

Ahoj, to je má rodinka! Že neuhodnete, který jsem?! (@kaczik pssst!)

Rodinka

Je čtvrtek, radujme se! (-:

khjk

Sort:  

Určitě ten úplně dole?

Prostřední se známkou! (-:

Nevadí ...

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70391.42
ETH 3572.68
USDT 1.00
SBD 4.74