Alkohol je, jak řekla, lidstva metla

in #cesky5 years ago

A kapka špiritusu po bradě jí ztekla...Zpívá se v jedný z písní od Tří sester.

Pro mě je teda alkohol takovej sociální lubrikant a používám ho čistě účelově, protože mě třeba nebaví bejt na zábavě, kde všichni chlastaj, zatímco já sedim střízliv u pátý minerálky. Takový zábavy pak samozřejmě jako naschvál končí okolo čtvrtý-pátý ranní hodiny a to pro nikoho není zcela příjemná situace. Já jsem "hořkej" (jak se tady u nás říká), zatímco zbytek se chce bavit. Pro všechny z nás je tak lepší, když si alespoň dám pár piv. Není nutný bejt úplně na kaši, ale opilost přiměřeně k stavu zbytku skupiny mi vesměs pomáhá.

K alkoholu mám vcelku pozitivní vztah i díky genům. Část rodiny pochází z východní části Slovenska a kdo trochu ví o čem je řeč, asi tuší, co to znamená. Šialený východ se nezapře a rodinné akce zpravidla končí 2.-3. den, kdy už začínáme mít všichni poalkoholový deprese.

Každej z nás taky možná trpí určitou sociální fóbií. Fakt otevřenejch lidí znám úplný minimum. Majorita lidí okolo mě má ale s nějakou formou komunikace potíže. Někdo skrz sociální sítě, další skrz telefony, třetí pro jistotu vychází ven jen po západu slunce. A já nejsem vyjímkou. Třeba ve skupině cizích lidí jsem od začátku nesvůj a alkohol je médium, který mi pomáhá nějakým způsobem se "otrkat". Taky mi nedělá dobře volání, ale to je na úplně jinej článek. :)

Zkrátka alkohol pro mě představuje jistou formu společenský zkratky, nebo (jak jsem naznačoval výše) výběr menšího zla. Nemůžu ani říct, že bych si jeho konzumaci užíval. Sklenička vína nebo dobrýho piva i zachutná, ale to je tak všechno. Zbytek už je vážně čistě účelová věc. Například na dobrej "tvrdej" alkohol jsem ještě nenarazil. Nedokážu si třeba představit, že bych si vychutnal rum, jako @petrvl. To mi připadá jako sci-fi. Tvrdej alkohol dělim spíš na snesitelnej - vodka, rum a nensnesitelnej - Jelzin a podobný ovocný břečky.

Samostatnou kapitolou by pak bylo spojení pohyb a alkohol.

Krátkodobě to jde dohromady. Proč ne. Jeden lehčí trénink po probdělý noci člověk zvládne, ale pravidelně už to problém je. Pro tělo je to enormní zátěž. Chudák taková ledvina, která se snaží vyčistit krev po tom mixu všech možnejch blbostí, který do sebe člověk za noc naládoval a musí se třeba ještě vypořádat s během.

S čím bych třeba polemizoval, to je, že alkohol je droga. Teda, ne že bych chtěl polemizovat s tvrzením jako takovým, ale když se nad tím zamyslim, tak drogou může bejt vlastně úplně všechno. I pohyb. A člověka u toho napadne ledacos. Třeba že: "No jo, ale pohyb je narozdíl od alkoholu zdravej!" No nevim. Viděli jste někdy třeba triatlon? Nebo gymnastky, kterým se zpožďuje vývoj? Ono asi jako všude platí: "Všeho s mírou." Drogou se nakonec může stát i taková neškodná činnost jako třeba malování. Člověk u toho může prosedět hodiny, dny, týdny, měsíce, roky a on ten metabolismus za tou židlí taky pěkně vytuhne. Ne že ne.

Bukowski ale zase prej říkal (on teda někdo zase vyhrabal, že to vlastně vůbec neříkal): "Najdi, co máš rád a nech, ať tě to zabije."

Tak holt zase každej podle svého. :)

Sort:  

Hezký příspěvek do tématu týdne ;-)
!trdo

Congratulations @jjprac, you are successfuly trended the post that shared by @bodie7!
@bodie7 got 6 TRDO & @jjprac got 4 TRDO!

"Call TRDO, Your Comment Worth Something!"

To view or trade TRDO go to steem-engine.com
Token distribution bot developed by @ali-h

Děkuju :)

Není zač ;)

!drugwars

You need to stake more BEER (6 staked BEER allows you to send 1 BEER per day)

Congratulations @bodie7! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 8000 upvotes. Your next target is to reach 9000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

:D hele já ti to řeknu takhle k dobrýmu alkoholu se musíš propít :) No není jen tak, když před tebe někdo postaví panáka rumu za litr tak to vypiješ a stejně nebudeš vědět jestli ti to chutnalo co ti na tom chutnalo atd... prostě musíš se k tomu porpít... a je to stejný s vínem i s pivem... i když většina lidí dělá strašidelnou chybu že si najde něco co jim zachutná a pak to lemtaj leta dokola a ani nepoznají že pivovar třeba změnil recepturu nebo že je to pivo hnusný páč hostinskej neproplách večer trubky... ;)
!BEER

To view or trade BEER go to steem-engine.com.

Hey @bodie7, here is your BEER token. Enjoy it!

Do you already know our BEER Crowdfunding

To view or trade BEER go to steem-engine.com.

Hey @bodie7, here is your BEER token. Enjoy it!

Do you already know our BEER Crowdfunding

To view or trade BEER go to steem-engine.com.

Hey @bodie7, here is your BEER token. Enjoy it!

Do you already know our BEER Crowdfunding

To view or trade BEER go to steem-engine.com.

Hey @bodie7, here is your BEER token. Enjoy it!

Do you already know our BEER Crowdfunding

tak pivko na to
!BEER

Já si snad taky budu muset nějaký to pivo koupit :D

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63318.34
ETH 3108.17
USDT 1.00
SBD 3.97