Günlük Okuma Maratonum

in #busy6 years ago (edited)

DSCF2199.JPG

Merhabalar

Bugün sizlere okuma maratonumdan bahsetmek istiyorum. Bunun için kendime en az meşgul olduğum bir günü belirleyip okuma maratonu yapmak istedim. (2 gün önce)

Amacım okumak istediklerimi elimden çıkartmak hem de gün içinde okuyabilidiğim kadar kitap okumak. Bu tarz bir şey yaptığım zaman okumak için daha çok motive oluyorum. Sizler de müsait bir gün belirleyip o gün içerisinde okuyabildiğiniz kadar kitap okumalısınız. Bu hem kendinizle baş başa kalmanızı sağlıyor hem de okumak için ertelediğiniz kitapları bir kenarda durmaktan kurtarıyor.

DSCF2093.JPG

Kitaplara geçmeden önce köşemi paylaşmak istiyorum. Bu köşe benim kitap okuma, müzik dinleme, yalnız kalma köşem. Burayı çok ama çok seviyorum. Resimde ki tekli koltuğu çöpten aldım desem inanır mısınız bilmem. Gerçekten kapının önüne atmışlardı. Ben de eski tarz eşyaları sevdiğim için neden almayayım ki dedim. Güzelce sağlamlaştırıp üzerine minder diktim ve kendime bu köşeyi yaptım. Pufu da kendim pazar kasaları ile yapmıştım. (belki bir gün nasıl yaptığımı anlatırım.) Bunları tabi ki de yeni alabilirdim ama ben böyle eski şeyleri yenilemeyi çok seviyorum. Kitaplardan söz etmişken bu köşemi es geçmek istemedim sadece. Haydi geçelim kitaplara.

DSCF2095.JPG

Geçen kitap alışverişim de Aylak Adam Yayınevi'nden çıkan aforizma serisi sepette 1 lira kampanyasındaydı.
Bu serinin üçüncü kitabı olan Tolstoy - Bütün Mutluluklar Birbirine Benzer kitabını aldım.

DSCF2105.JPG

Kitap, Tolstoy'un eserlerinden seçilmiş en güzel deyişleri barındırıyor. Bir nevi alıntılar serisi oluşturmuşlar.
Benim çok hoşuma gitti. Serinin diğer kitaplarından almayı düşünüyorum.

DSCF2100.JPG

Ermiş

DSCF2115.JPG

Halil Cibran benim uzun süredir tanımak istediğim bir yazardı. İlk tanışma için Ermiş ve Ermişin Bahçesi kitaplarını seçtim. Okuduktan sonra gerçekten neden bu kadar geç kalmışım ki diye kendime kızdım.

DSCF2117.JPG

Kitap aşk, evlilik, çocuklar, vermek, sevinç, üzüntü, suç ve ceza, yasalar, özgürlük, dua, zevk, güzellik, din ve ölüm bölümlerinden oluşuyor. Kitaptaki her bir başlık altında yazılanlar insanı saatlerce düşünmeye itecek nitelikte.

Ermişin Bahçesi

DSCF2122.JPG

Ermiş kitabının devamı niteliğinde bu kitap. İlk kitap olan Ermiş kadar olmasa da yine de okurken keyif aldığım bir kitap oldu. Henüz Halil Cibran ile tanışmadıysanız benim gibi tanışmak için mutlaka bu iki kitabını alıp öyle başlayın.

DSCF2126.JPG

BETON

DSCF2135.JPG

Son derece kafası karışık ve asosyal bir adamı anlatan bir Thomas Bernhard romanı. Okurken o kafa karışıklığını sonuna kadar hissediyorsunuz.

DSCF2155-horz.jpg

Kitap okurken Şila'nın keyfine diyecek yok zaten. Bu durum beni biraz zora soksa da birlikte kitap okumak çok zevkli oluyor.

DSCF2162.JPG

Kitap pek ilgisini çekmeyince döndü uyudu tabi.

Genç Werther'in Acıları

DSCF2165.JPG

Ne yazarsam ne söylersem söyleyeyim, Genç Werther'in acılarını sizlere anlatamam. Yani mutlaka alın ve okuyun. Sadece keşke Werther'in yazdığı mektuplara gelen cevaplar görmüş olsaydım. Böylesi daha güzel olurmuş ama göremesek bile az çok cevapları tahmin edebiliyorsunuz. Kitabı okurken bitmemesini o kadar çok istedim ki.

DSCF2169.JPG

Kitap yukarıda gördüğünüz gibi giriş kısmında bizi içeri davet etmesi beni çok etkiledi. Alıp okuyun lütfen.

Veronika Ölmek İstiyor

DSCF2209.JPG

Veronika Ölmek istiyor ismi sizi yanıltmasın aslında Veronika ölmek istemiyor. İçinde bulunduğumuz toplum onun ölmesini istiyor. (okuduğunuz da ne demek istediğimi anlayacaksınız.)

Öleceğimiz bilincini bana tekrar hatırlatan bir kitap oldu. Her ne kadar başlığında intiharı belirtmiş olsa da karamsarlıktan çok içim de hayata tutunma isteğini tekrar körükledi. Eğer sorunlar yaşıyorsanız bu sorunlar dayanılmaz bir şekilde üstünüze geliyor ölümü çare olarak görüyorsanız ki kimin aklına gelmedi ki bu. Hemen hemen hepimiz mutlaka yaşamışızdır böyle bir durum. İşte böyle bir durumda bence bu kitabı okumak gerekiyor.

DSCF2213.JPG

Ben bir gün içerisinde fırsat buldukça okuyabildiğim kitapları bura da paylaştım. Ara ara böyle okuma maratonları yapmayı düşünüyorum. Gönlüm ister ki evrende ki tüm kitapları okuyayım ama ömür yetmez. Elimden geldiğince kitap okumaya devam edeceğim. Kitap tavsiyesi verecekler hiç çekinmeden yorum kısmında belirtebilirler böylece alınacaklar listeme eklerim.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Sevgiler,
Tuğba

Sort:  

Özellikle kedi ve mavi kalpli çoraplar Harika 😂😂

peki ya kitaplar, sen sadece resimlere bak 😂😂

Güzel kardeşim teşekkür ederim :)

Kitap sevgisi aşılandım şu an, koşup kitaplara sarılasım var😀😀
Kaliteli paylaşımınız ve emeğiniz için teşekkürler. 👍

Hiç durma koş sarıl ve kokla. Ne mutlu bana böyle yorum görmek beni çok mutlu etti. :)

emek dolu bi paylaşım ! up ;)

Teşekkür ederim. :)

You got a 0.75% upvote from @allaz courtesy of @tugbabeauty!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Çok güzel bir yazı. Okumaya ne ömrümüz yeter ne de beynimize yetirebiliriz, ve fakat gönlümüze yetmiş olsun en azından...

Ne güzel söylediniz. Teşekkür ederim :)

You got a 1.04% upvote from @minnowvotes courtesy of @tugbabeauty!

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 70223.87
ETH 3561.28
USDT 1.00
SBD 4.73