Vlakem nebo busem

in #busy5 years ago

Ahoj Steemiťáci

čas od času se rozhodnu navštívit matičku Prahu a pokud nemusím jet autem, nastává dilema, jaký dopravní prostředek použiji. Dříve jsem využíval autobus od Student Agency. Trasu Brno-Praha a zpět jsem jezdíval pravidelně každý měsíc. Nafasoval sluchátka, dostal pití a pustil film. Ten většinou skončil kousek před Prahou. Jestli vedle někdo sedí nebo ne, jsem ani neregistroval. I druhá osoba byla zabraná do svého programu. Dvakrát jsem se ale vracel domů vlakem, tehdy ještě měly na trati monopol České dráhy, a na obě cesty rád vzpomínám. Jednou si do kupé přisedl cestovatel ve středním věku. Během cesty jsem se od něj dozvěděl, že je z kolumbijského města Cartagena, pracuje jako ekonom v nemocnici a každý rok vyráží na třítýdenní dovolenou po světě. Evropu už navštívil několikrát, byl též v Austrálii, či Jižní Africe. Tentokrát putoval po ose Berlín-Praha-Vídeň-Budapešť.
Druhá cesta vlakem byla ještě zajímavější. V open-space vagónu si proti mě přisedl sympatický Portorikánec Manuel, který zakotvil v Praze a do Brna jezdil za přítelkyní. Ten den slavil narozeniny. Kdykoli kolem nás projížděla obsluha s vozíkem, objednával oběma piva a tak cesta vesele a rychle uběhla.
Naposled jsem jel do Prahy koncem října na oslavy vzniku republiky. Volba padla na vlak. Tam jsem jel za neuvěřitelných 95 korun včetně místenky s Regio Jetem. Čekal jsem kdo mi bude dělat společnost tentokrát, ale ouha. Seděl jsem sám. Po chvíli se připotáceli z vagónu s dražším jízdným dva neudržovaní mladí muži a sedli si naproti. Chvíli se hlasitě bavili mezi sebou, chvíli jeden hlasitě někomu telefonoval a nakonec oba hlasitě usnuli. Z předchozího hovoru jsem vyrozuměl, že vystupují v Pardubicích,kde jsem je vzbudil. Jednomu jsem zachránil spadený telefon a druhému spadenou čepici. Zpáteční cesta byla s Českými dráhami za dvojnásobek a na stojáka u záchodků. A opět to bylo veselé. Ve skupince byla mladá maminka vracející se k rodině do Brna, mladý Íránec Mohammed studující ve Vídni a dvě Turkyně. I tentokrát se trochu popíjelo. Mohammed měl výborné belgické pivo Duvel, já placatku slivovice a plechovku Starobrna, děvčata dodala čokoládu a burské oříšky. Mladá paní se ze začátku trochu žinýrovala,že se k dětem nemůže vrátit opilá, ale pak se i ona zapojila do koštování a v Brně jí hezky zářila očička. Shodli jsme se, že je nám mnohem líp ve stojící společnosti (Turkyně teda seděly na schodech) než na sedadle v kupé, kde bychom nejspíš koukali do telefonů.
Až příště pojedu do Prahy, bude to zase vlakem.DSC04933.JPG

Sort:  

Osobně raději volím žluté vozy Ano šéfa nebo pastikářovy černé vozy než vozy společnosti Čekej Dlouho (třebas se i dočkáš), které zažily snad i vojáky C&K armády.
Nejraději jezdím žlutými vozy, nejen pro ten komfort, služby a rezervované místo, ale i pro jejich příjemnou, vstřícnou a ochotnou obsluhu (tedy alespoň většinou). Navíc mě cesta s nimi vyjde vždy mnohonásobně levněji než s jinými dopravci. Jen je škoda, že nejezdí na všech trasách.
Je sice pravda, že v přeplněných "historických" vozech lze zažít mnohem více legrace. Třebas na tratích kolem Máchova jezera nebo kolem větších řek, samozřejmě v sezóně. Ale na hlavních tratích, když cestuji s unaveným dítětem a jediný volný prostor je pomalu jen na schůdcích u dveří, tu legraci raději oželím.
A nejen s národním dopravcem se dá na cestě zažít legrace. Když jsem cestoval trochu pravidelněji na delších tratích, potkal jsem spoustu zajímavých lidí a zažil spoustu legrace (občas i podpořené nabídnutým dobrým domácím pitím) právě ve žlutých vozech.

Nakonec i ty České dráhy pod tlakem konkurence dělají pokroky, i ten vozový park modernizují.

Myslíš, vyřazenými italskými vlaky, které jezdí po příměstských tratích a u nás se z nich po rekonstrukci stávají vozy SuperClass? ;)

Vlak je dnes asi lepší řešení než D1, snad se to časem zlepší.

Bez pochyb. Obzvlášť v zimě.

Někdy bývá jízda vlakem společenskou událostí :-)

Třeba taková Honzíkova cesta, že? Dnes by si rodiče vysloužili pozornost sociálky, pokud by malé dítě posadili samotné do vlaku.

To rozhodně. Tenkrát ještě děti nebyly tak hýčkány jako dnes ;-)

Asi sem někdy sepíšu story, kterak jsem jako dítko školou povinné byl se spolužákem naložen do vlaku s tím, že si nás na další stanici vyzvedne vedoucí našeho turistického oddílu... Nepodařilo se...
Nakonec vše dobře dopadlo, i na závody jsme se dostali... Ale co museli tenkrát rodiče prožívat...

Hlavně, když to dobře dopadlo;-)

Jasně, napiš

Osobně raději volím žluté vozy Ano šéfa nebo pastikářovy černé vozy než vozy společnosti Čekej Dlouho (třebas se i dočkáš), které zažily snad i vojáky C&K armády.
Nejraději jezdím žlutými vozy, nejen pro ten komfort, služby a rezervované místo, ale i pro jejich příjemnou, vstřícnou a ochotnou obsluhu (tedy alespoň většinou). Navíc mě cesta s nimi vyjde vždy mnohonásobně levněji než s jinými dopravci. Jen je škoda, že nejezdí na všech trasách.
Je sice pravda, že v přeplněných "historických" vozech lze zažít mnohem více legrace. Třebas na tratích kolem Máchova jezera nebo kolem větších řek, samozřejmě v sezóně. Ale na hlavních tratích, když cestuji s unaveným dítětem a jediný volný prostor je pomalu jen na schůdcích u dveří, tu legraci raději oželím.
A nejen s národním dopravcem se dá na cestě zažít legrace. Když jsem cestoval trochu pravidelněji na delších tratích, potkal jsem spoustu zajímavých lidí a zažil spoustu legrace (občas i podpořené nabídnutým dobrým domácím pitím) právě ve žlutých vozech.

Chvála bohu za konkurenci.

Přesně tak. Jen doufejme, že bude konkurence, zrovna na železnici, co nejdříve posilovat.

Thank you so much for sharing this amazing post with us!

Have you heard about Partiko? It’s a really convenient mobile app for Steem! With Partiko, you can easily see what’s going on in the Steem community, make posts and comments (no beneficiary cut forever!), and always stayed connected with your followers via push notification!

Partiko also rewards you with Partiko Points (3000 Partiko Point bonus when you first use it!), and Partiko Points can be converted into Steem tokens. You can earn Partiko Points easily by making posts and comments using Partiko.

We also noticed that your Steem Power is low. We will be very happy to delegate 15 Steem Power to you once you have made a post using Partiko! With more Steem Power, you can make more posts and comments, and earn more rewards!

If that all sounds interesting, you can:

Thank you so much for reading this message!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64266.94
ETH 3077.24
USDT 1.00
SBD 3.87