Bitcoin'de kadın-erkek oranları ve Bitcoine olan önyargılardan biri

in #bitcoin7 years ago

Niçin Bitcoin'de daha fazla kadın yok? Ayrıca Bitcoine karşı müslümanlarda niçin bir önyargı var?

coin-dance-demographics-gender.jpg

İlk olarak grafikten hareketle kadınların bitcoin ve türevlerinden neredeyse haberdar olmadığı açık bir şekilde anlaşılıyor. Grafik linki burada'' https://coin.dance/stats/gender ''

Ben bir kız olarak haberdar olup işin içine girmiş nadir kişilerden olduğumu farkettim ve bu nadirliğin nedenini şöyle görüyorum;
Bilişim- teknoloji- mühendislik gibi sektörlerin büyük çoğunluğu erkeklerden oluşuyor. Erkek çocukları küçük aletlere ve makinalara karşı daha ilgili oldukları için üniversite lisans seçimi yaparken bu alanlara ilgileri ve yönelimleri oluyor.
Kadınların bilgisayar mühendisliği, yazılım ya da kodlama gibi bölümlere teşviki arttırılırsa bu grafik de dengeye biraz olsun yaklaştırılabilir.

Ama şu da bir gerçek ki erkekler para kazanmaya odaklı iken kadınlar para harcamaya odaklı :)
Aynı şekilde alışveriş sitelerine ve instagram gibi sitelere dair kullanım grafiği olursa tahminimce kadınların yüzdesi erkekleri sollayacaktır.

Peygamberimizin dediği gibi 'Rızkın onda dokuzu (9/10'u) ticarettedir.' Ve eşi Hatice ticarette meşhur bir kadındı.

Bir de 'helal mi haram mı bu bitcoin' diye geri duran bir kesim var. Şöyle ki bitcoin ne faizli bir sistem ne de kumar tarzı birşey değil. Dolar, Avro, Sterlin, Frank, Türk Lirası nasıl bir para birimi ise Bitcoin, Litcoin vb. de bir para birimidir. İlk saydıklarım devletler eliyle yönetilirken ikinci saydıklarım yani kripto paralar da bilişim dünyası içinde üretilen üçüncü kişilere ve ek masraflara sahip olmayan geleceğin para birimidir.
Bu konuda araştırmalarım sonucu ben mutmain oldum ve kullanmaya başladım. Siz de araştırın, düşünün taşının, geç olmadan kafanızda netleştirin, küçük miktarlarda da olsa girin bu sistemin içerisine derim :))

Buradan hem kızlara hem de çekimser olanlara sesleniyorum :D
Bazen ufak riskler almak gerekir. Ticaret başlı başına risktir zaten.

Sort:  

Çok güzel bir paylaşım olmuş.Bir bayan olarak bu konuya ne kadar yabancı olduğumu farkettim bende.Teşekkür ederiz👐🏻Aranıza yeni katıldım ve takipteyim🤗

Rica ederim 😊 bloğunuz çiçek gibi 🌸🤗 ben de sizi takipteyim

En önemliside Geleceğin para birimi olarak görünmesi tek korkum çok göze batan şeyler bazen birileri tarafından dibe çekilir unutulur gider umarım bu böyle olmaz .

Uluslararasi gönderimde maliyet ve süre açisindan avantajli olduğu icin bir çok şirket para birimi olarak kripto paraları kullaniyor, her geçen gün de yeni şirketler ekleniyor. Şimdilik gelecek vadediyor gibi görünüyor, dediğiniz gibi olma ihtimali de var tabi ki. O sebeple dikkatli olmak da gerek

her işte dikkatli olmalıyız haklısınız

Güzel bir inceleme olmuş kesinlikle katılıyorum söylediklerine

teşekkür ederim, yararlı olmasını umuyorum

Güzel bi noktaya değinmisiniz. Türkçe gönderilerde tr etiketini ilk kullanırsanız daha fazla destek alabilirsiniz. Tüm sorularınızı Tr discord kanalında sorabilirsiniz.

teşekkür ederim, bundan sonra tr konusunda dikkatli olacağım, discorda üye oldum ama gruplara nasıl katılacağımı bilmiyorum. Yönlendirebileceğiniz link gibi birşey var mı?

https://discord.gg/jRdRpMm
Bu linkten kanala ulaşabilirsiniz.

teşekkür ederim, artık kanaldayım :)

Ülkemizin genel bir sorununu ticarette de güzel bir dille anlatmışsın.
Postlarının devamını bekliyorum.
Upvoted.

teşekkür ederim, devamı gelecek inşallah

Türkiye'nin $btc gururusunuz Hatice Hanım. :))

Teşekkür ederim, dalga dalga artıyoruz :)

Congratulations @hatiicebzkrt! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Girmeyi çok düşündüm. Kuzenim bi miktarla başladı bakalım mart a kadar unut onu dedık martta tekrar bak dedık umarım ıyı olur.

ben de bir kaç ay bırakmayı düşünüyorum, siz de gözden çıkarabileceğiniz bir miktarla girin derim. mesela 100 tl'niz bir yıl sonra 1000 tl olursa çok mutlu olabilirsiniz ama 80 tl olursa da çok şey kaybetmemiş olursunuz :)
erteledikçe üzülme ihtimali artıyor gibi.

Kesinlikle öyle düşünüyorum. Kaybetmeyi göze alabileceğim miktarlari koymayi düşünüyorum 100 tl iyi gözden cikartmak guzel fikir.

Upvote ettim takibe aldim. Kolay gelsin

teşekkür ettim, size de kolay gelsin

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 65853.52
ETH 2697.93
USDT 1.00
SBD 2.86