You are viewing a single comment's thread from:

RE: Bang voor Amerika

in #alldutch7 years ago

Ik snap je, echt wel! Maar niet vergeten dat veel Amerikanen zelf enorm de dupe zijn van dit verhaal. Het is echt niet zo dat ze allemaal voor Trump stemden of aan grootheidswaanzin leiden... Ik heb een aantal goede vrienden daar en er zijn er die serieus overwegen om te emigreren, beetje omgekeerde wereld he :) By the way, ik ben zelf persona non grata in de VS (beetje stout geweest 20 jaar geleden, haha), maar ik reis er wel elk jaar naartoe voor mijn business. Da's iedere keer weer dolle pret aan border control! Binnen twee weken is het weer zover, ik kijk er nu al (niet) naar uit...
X Lazy Bird

Sort:  

Ja, het gaat me niet om Trump....

dit speelt al vanaf WO2 en al die Amerikaanse regeringen zijn even gevaarlijk bezig geweest: ook Obama, hoe sympathiek die ook overkwam.

Maar het gaat me uiteindelijk om de cultuur van het "land" Amerika: in mijn ogen is dat een "psychiatrisch"geval voor zover dit mogelijk zou zijn voor een land en de bevolking ervan.

Natuurlijk zijn er ook Amerikanen de dupe hiervan en zeker ook Amerikanen die hier niet aan willen, maar het zit gewoon min of meer in hun genetisch materiaal, net zoals wij hier in Nederland eigenlijk allemaal ingeënt zijn met het Calvinisme...

De oorlogzucht en machtswellust druipen er bij Amerikanen vanaf van de wieg tot het graf: altijd oorlog, bangmakerij, wapenhandel, verheerlijking van geweld en uitbuiting en onderdrukking van andere landen.

Maar Oh wee als er een stukje bloot op tv verschijnt, een tepel van een zangeres, dan raken ze helemaal in paniek..
t zit gewoon in hun cultuur: kijk naar een Amerikaanse film, lees boeken van Amerikaanse schrijvers en je ervaart een stuk van hun cultuur.

Succes in Amerika!

Je hebt gelijk hoor, de presidenten zijn uiteindelijk oom maar marionetten, maar ik hou gewoon niet van veralgemenen. Niet alle Amerikanen zijn megalomaan, niet alle Nederlanders zijn gierig en niet alle Belgen zijn stil, haha! Je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

Klopt helemaal ✌️

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 65317.17
ETH 2646.03
USDT 1.00
SBD 2.86