De ver-kijker

in #alldutch5 years ago

image

Goooooooooood morning Breda !!

Heb jij gisteren toevallig tv gekeken? En vanavond? Zelf ben ik niet van het tv hangen, nee streamen is meer mijn ding. En als ik de CBS cijfers tv-kijken zo bekijk is de komende generatie ook liever online dan in front (of the TV).

image

Stel je neemt de komende generatie mee naar Beeld en Geluid in Hilversum dan is het zeer goed mogelijk dat zij op de vraag 'waar kijk je het liefst naar?' enthousiast antwoorden met 'YouTube!!'.

image

Het is best begrijpelijk. Als ik door de 999 ik-heb-ziggo-internet-dus-moet-verplicht-ook-tv-nemen-zenders zapp val ik van de ene verbazing in de volgende déjà vu. Misschien even uitleggen een déjà vu krijgen in combinatie met een tv is kijken naar een herhaling.

En ook die verbazing is niet altijd even positief. Herinner je dat programma nog waarbij B-artisten zichzelf in een vorm van een, op hun afkomende, muur moesten wurmen, om te voorkomen dat ze te water raakten? Weet even niet meer hoe dat heet maar ik denk dat verbazingwekkend daarvoor de juiste omschrijving is.

image

Dit soort 'als ik hier ruft, hoelang tot jij het aan die kant van de kamer kan ruiken'-tv is al jaren de norm. Heel sporadisch kom je nog een programma met diepgang tegen die de tijd neemt de nuances op te zoeken. Zomer- en winter-gasten is er zo een, maar ook Human kan er wat van!

image

Dus is het zo raar niet dat de komende generatie s'avonds meer wil doen dan herkauwend naar de voortplantingsrituelen van een boer te zitten kijken!!

image

Maar de tv heeft ons ook een hoop gebracht, de media, de politiek en zelfs de commercie hadden nooit zo tot expressie kunnen komen zonder de tv. Dus dat het vandaag de internationale dag van de TV is, dat mag best !!

Maak er een waanzinnige woensdag van en don't forget to be awesome!!

Carpe die 'goeden morgen beste kijkbuiskinderen' Diem!

imagek

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63464.16
ETH 3111.33
USDT 1.00
SBD 3.98